Du är inte inloggad!

Information till dig som är hyresgäst hos Burlövs Bostäder AB


Som hyresgäst hos Burlövs Bostäder kan du få din hyresavi som e-faktura (elektronisk faktura). Detta innebär att du får din hyresavi via din internetbank. När du ska betala hyran finns all betalningsinformation redan ifylld. Det enda du behöver göra är att godkänna den för betalning.

Varför ska jag välja e-faktura?

Det finns många fördelar med att ta emot e-fakturor för dig som privatperson. Det förenklar din vardagsekonomi, alla uppgifter för att göra betalningen är redan ifyllda, och du slipper krångliga OCR-nummer. Du slipper fakturorna i din brevlåda, de kommer enkelt och smidigt till din dator istället. Arkiveringen sköter banken, alla dina e-fakturor finns samlade i minst 18 månader. Du bidrar till en bättre miljö och tillsammans sparar vi på papper, tryckning och transporter.

Anmälan

Du som vill betala med e-faktura anmäler dig för det via din internetbank. När du har anmält dig och registrerats för e-faktura hos din bank får du varje månad, när e-fakturan sänts ut, ett meddelande i din internetbank om att du fått en ny faktura. Du får därefter ingen hyresavi per post.

 

Frågor och svar

Vad är en e-faktura?

Det är en elektronisk faktura som skickas till dig via din Internetbank, där fakturan går att titta på elektroniskt.

Hur anmäler jag mig till e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Sök på Burlövs Bostäder AB och fyll sedan i anmälningsformuläret. Anmälan kan även göras då du betalar en pappersfaktura via din internetbank. Ett erbjudande om att få e-faktura från Burlövs Bostäder AB kommer upp efter du betalt fakturan.

Kostar det något extra för mig?

Nej, denna lösning är helt kostnadsfri.

Kan jag betala någon annans e-faktura via min Internetbank (t.ex. make/makas faktura)?

Ja, du fyller i både dina och din make/makas uppgifter på anmälningsformuläret.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min Internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning. Vissa banker erbjuder även sms och mailtjänster för att få information om att man fått ny e-faktura.

Får jag pappersfaktura?

Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från Burlövs Bostäder AB.

Vilken information får jag på e-fakturan?

E-fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.

Hur betalar jag fakturan?

Alla uppgifter såsom OCR-nummer, belopp och förfallodag finns redan registrerade i fakturan. Du anger bara vilket bankkonto du vill betala från och signerar som vanligt. När din elektroniska faktura är betald lagras den i din Internetbank.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt din e-faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen. Betalningsdatum kan du ändra om du vill. Banken bevakar betalningen som sker på fakturans förfallodatum om ingen ändring av förfallodatum gjorts.

När får jag e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura utgår ingen betalningspåminnelse och Burlövs Bostäder AB:s fordran hanteras därefter av Intrum Justitia. En betalningspåminnelse skickas aldrig elektroniskt.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Burlövs Bostäder AB.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan kontakta den referens som finns angiven på fakturan. Behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta ekonomi på Burlövs Bostäder AB, se kontaktuppgifter uppe till höger på denna sida.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontaktinformation

För ytterligare information

epost:
ekonomi@burlovsbostader.se

telefon:
040-53 97 00